trad-gnu - Re: [TRAD GNU] Re: [TRAD GNU] Compte-rend u de la réunion aux Rmll

Objet : Liste de travail pour la traduction de la philosophie GNU (liste à inscription publique)

Re: [TRAD GNU] Re: [TRAD GNU] Compte-rend u de la réunion aux Rmll

  • From: Marting <marting.liste AT free.fr>
  • To: trad-gnu AT april.org
  • Subject: Re: [TRAD GNU] Re: [TRAD GNU] Compte-rend u de la réunion aux Rmll
  • Date: Fri, 15 Jul 2011 11:41:57 +0200

Bonjour Denis,

Malheureusement la licence est clair dans le pdf du bouquin : www.gnu.org/philosophy/fsfs/rms-essays.pdf

Je cite « Permission is granted to make and distribute verbatim copies of this book provided the copyright notice and this permission notice are preserved on all copies.
Permission is granted to copy and distribute translations of this book into another
language, from the original English, with respect to the conditions on distribution
of modified versions above, provided that it has been approved by the Free Software Foundation. ».
:/ C'est assez moyen pour un livre "libre" mais bon c'est comme ça. Et c'est aussi pour ça qu'on voulait en parler à Stallman, pour ne pas avoir trop de problème avec la FSF après.

Cordialement,
Martin.